MOTORNA ULJA I FILTERI
Motorna ulja
- Castrol
- Total
- ELF
- Shell
- Mobil
- Galax
- NIS
- Optima
- Motul
- Manol
- Selenia
- Mogul
- FAM
- Ina delta
- Ford
- BMW
- GM
- Opel
Poštovani kupci, kod nas takođe možete da kupite i filtere za vaše vozilo.
Ukoliko niste sigurni koji filter odgovara vašem vozilu pozovite nas, mi ćemo Vam dati najbolje moguće rešenje. Takođe kod nas možete nabaviti i razne vrste maziva, tri klase tovatne masti, kao i više vrsta kalcijumskih i litijumskih masti.
Mnogi zanemaruju redovno kontrolisanje nivoa motornog ulja, zbog čega se motor može oštetiti i uništiti.
Dopuštena potrošnja ulja je od 0,2 do 0,6 odsto potrošnje goriva, dakle do pola litre na 1.000 kilometara.
Preporučljivo je, bez obzira na preporuke proizvođača, prvo motorno ulje izmijeniti nakon 10.000 km, jer je to zasigurno vrlo korisno za novi automobilski motor. Pritom treba zameniti i filter, koji u sebi zadržava nečistoće iz ulja. Loše je štedeti na motornom ulju, a još gore na uljnom filteru. Neoriginalan i jeftin filter ulja može poremetiti podmazivanje i ubrzati trošenje motora. Takvi filteri po pravilu imaju znatno manje mase za filtriranje i samo su spoljnim izgledom slični originalnim filterima.
SAVET
Šta je to hladni start?
Pod pojmom hladnog starta podrazumeva se pokretanje i rad motora u uslovima kada delovi i radni fluidi nisu na projektovanoj radnoj temperaturi, nego na temperaturi okoline. Hladni start je sličan razrađivanju motora, samo što se potreban period meri minutima, a ne stotinama pređenih kilometara.
Najvažniji faktori koji utiču na ovaj proces su kvalitet goriva, napon i kapacitet akumulatora, kao i ulje koje se koristi.
U prvih nekoliko sekundi pokretanja, motor pretrpi najveći stepen habanja, s obzirom da je tokom pokretanja i zagrevanja motora podmazivanje ležajeva i gornjih delova motora ograničeno. Korišćenje ulja visoke viskoznosti može dovesti do neadekvatnog podmazivanja tokom startovanja motora na niskim temperaturama. Zbog toga je važno koristiti multigradna motorna ulja jer bolje podmazuju motor na niskim tremepraturama i omogućuju brže postizanje radne temperature.
Samo jedan hladni start troši motor kao 10 do 15 sati normalnog rada.
Sva motorna ulja su klasifikovana prema viskoznosti u tzv. SAE viskozitetne gradacije koje je uvelo Društvo američkih automobilskih inženjera (Society of Automotive Engineers).
Prema ovom standardu motorna ulja su podeljena na šest „zimskih“ klasa viskoznosti (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W). Ova motorna ulja moraju ispuniti zahteve viskoznosti na niskim temperaturama. Letnje viskozitetne gradacije su podeljene u grupe SAE 20, 30, 40, 50 i 60, koje su definisane samo na osnovu vrednosti viskoznosti na visokim temperaturama.
Multigradna motorna ulja moraju ispuniti zahteve vrednosti viskoznosti na niskim i visokim temepraturama. Ispunjenjem ovih zahteva omogućava se primena u svim vremenskim uslovima. Uobičajene viskozitetne klase koje se danas koriste su SAE 0W-40, SAE 5W-40, SAE 10W-40, SAE 15W-40 i SAE 5W-30.